Introductie Specialized Ruby & Roubaix

Smoother is Faster

Voor sommigen is smoothness(soepelheid) min of meer een concept. Maar voor de geheel vernieuwde Ruby en Roubaix is het de drijvende kracht achter de keuzes die we gemaakt hebben. Het resultaat is een fiets zoals die nog nooit gemaakt is. Kom erachter hoe we dit gedaan hebben, en maak kennis met onze geheel vernieuwde Ruby en Roubaix.

De wetenschap van soepelheid

Voor velen is soepelheid te vervangen voor comfort, daarnaast is het jaren gebruikt als een negatief aspect van snelheid. Of je hebt een snelle fiets of je hebt een comfortabele fiets. Bij de Ruby en Roubaix hebben we soepelheid behandeld als onderdeel van snelheid. Het was niet makkelijk maar onze testen hebben aangetoond dat soepeler inderdaad sneller is.

Door het creëren van een betere verticale frame flexibiliteit hebben we de verschillende facetten van snelheid – vermoeidheid en power input – positief kunnen beïnvloeden en verbeteren. In plaats van zeggen dat we het gedaan hebben gaan we het uitleggen.

Het verminderen van de vermoeidheid is een belangrijke factor in snelheid. Ervan uitgaande dat hoe comfortabeler je fietst hoe minder moe je wordt – voornamelijk na een lange dag over ruw terrein. Uiteindelijk draagt dit bij aan de kracht en zijn we erachter gekomen dat een soepele rit bijdraagt aan een constantere krachtoverbrenging. Terwijl de soepelheid toeneemt, en de kracht constanter wordt, neemt de gewonnen tijd significant toe. Soepelheid is de lijm die dit allemaal samenbrengt en wat ons met vertrouwen doet zeggen: smoother is faster.

Future Shock

De future Shock heeft een travel van 2cm, is gepositioneerd boven het balhoofd en beweegt in een verticale lijn. Op het moment dat het voorwiel zich op  ruw terrein bevindt, beweegt de fiets zich richting je handen en behoudt het forward momentum zonder je af te remmen.

Omdat de future shock boven het balhoofd gepositoneerd is worden de wielen door het frame bij elkaar gehouden. Doordat de wielbasis niet veranderd door de travel, zoals bij traditionele systemen, is er een toegevoegd voordeel van extreem nauwkeurig sturen.

Drop Clamp en CG-R

De achterkant van de fiets heeft andere flexibiltiteit vereisten dan de voorkant. Het moet de impact van het achterwiel naar het zadel filteren en ervoor zorgen dat de zadelhoogte onveranderd blijft. Om aan onze prestatiedoelen te voldoen, zonder dat de achterkant los staat van de rest van het frame, is onze CG-R zadelpen uitgerust met een nieuwe ‘Drop Clamp’  die 20 graden achterwaartse flexabiliteit geeft.

Lichtgewicht

Ondanks aanmerkelijke verbeteringen in comfort en snelheid waren we nog niet tevreden. Daarom hebben we ons als doel gesteld om het lichtste roadframe te ontwerpen die we ooit gemaakt hebben. Na jaren van testen en fine-tunen is onze missie volbracht. Het meest indrukwekkende is dat we dit hebben behaald zonder dat we de compliance, comfort of handling hebben opgeofferd. De nieuwe Ruby en Roubaix zijn gebouwd om op elke ondergrond te presteren, ook wanneer deze omhoog of naar beneden gaat.

Rider first engineered

De Rider-First Engineered™ filosofie is direct geïnspireerd door onze relatie met McLaren, dit betekent dat het focust op data-driven design. Tijdens “real-world testing” worden de reactionaire krachten vanuit de vork, stuurpen en zadel gemeten. Met een enorme hoeveelheid aan data zijn onze engineers in staat geweest om de oplossing te creëren voor elk type Rider. Het resultaat? De optimale balans tussen stijfheid, gewicht en responsiviteit voor elke framemaat.

Voor meer informatie kan u terecht op de website van Specialized

Comments are closed.